Skip to main content
Sandro Soggiu
GC 31
  • Planning & Assignment Commissie
  • Cabin Safety Commissie

Sandro Soggiu

  • purser

WIE

In 1993 begon mijn loopbaan bij de KLM. Tot 2000 werkte ik als Gate Agent. Mijn vrouw Birgit vliegt al 25 jaar en toen ik als IPB’er mee ging, raakte ik zo enthousiast van de energie in de bemanning dat ik daar ook onderdeel van wilde zijn. Op 18 juni 2006 maakte ik mijn eerste vlucht “los” naar Curaçao met Birgit, die stiekem die vlucht had aangevraagd. Een aantal van jullie kent mij wellicht nog uit de tijd dat ik in de Plan&Go ruimte werkte, de toenmalige helpdesk voor het Verzoekensysteem. Daarna werd ik Rostering Service Agent.

WAT

In 2013 ging ik aan de slag als UM (nu MCC) en heb ik samen met drie andere UM’s de instroom van nieuwe collega’s voor mijn rekening genomen. Basiscursussen, ex-Martinair collega’s en KLC-collega’s werden verdeeld over onze Units. Na de reorganisatie van 2017 ging ik door als MCC. Dat deed ik met veel plezier, tot mijn contract afliep in oktober 2021. Covid heeft met ons allemaal veel gedaan. Voor mij stond vooral verbinding maken met de mensen uit mijn Unit centraal, dat kreeg ineens een hele andere dimensie. De wereld stond op zijn kop en we hebben met man en macht geprobeerd om er toch te zijn voor onze collega’s.

WAAROM

Tijdens onze vakantie was ik aan het bijkomen van de hectische periode en kwam er een mail voorbij dat FNV Cabine GC-leden zocht. Ik had tijdens mijn MCC-schap al gehoord over de FNV Cabine Helpdesk. In al mijn functies is het menselijke aspect mijn drive geweest, evenals het streven naar eerlijkheid en transparantie. Als iets niet mogelijk is, geef dan duidelijke uitleg waarom iets niet kan. Door het eerlijke verhaal te vertellen, al is dat niet altijd het gewenste antwoord, bouw je aan vertrouwen. Daar sta ik voor en daar staat FNV Cabine ook voor. Toen ik een kadervergadering van FNV Cabine bijwoonde, kreeg ik hetzelfde gevoel als tijdens mijn eerste IPB reis. Ik voelde mij welkom en ik zag een team waar ik heel graag bij wil horen. Dit gaf de doorslag om mij in te zetten voor de GC én voor de Helpdesk. Met al mijn kennis en ervaring zet ik mij voor jullie.