Terug kunnen vallen op de vakbond
In 1993 ben ik gestart bij de afdeling passage waar ik als gate agent werkzaam was, in 2000 heb ik de overstap gemaakt naar de afdeling indelingen, bij ons beter bekend als P&A. In 2006 ben ik zelf gaan vliegen en na elf jaar eenbander te zijn geweest ben ik nu inmiddels alweer acht jaar met heel veel plezier werkzaam als purser. Toen ik startte met werken bij de KLM ben ik lid geworden van het FNV, toen was mij al duidelijk dat het een gerust gevoel geeft dat je als werknemer kunt terugvallen op een vakbond die je kan helpen in spannende tijden.
Mij in mogen zetten voor collega’s geeft enorm veel voldoening
Wat FNV Cabine mijn vakbond maakt is dat deze echt opkomt voor de belangen van alle medewerkers die ons werk mogelijk maken. Zonder een sterke en solide grondorganisatie wordt vliegen heel lastig. Met de kennis die ik heb opgedaan bij P&A voel ik mij thuis in de PAC (planning and assignment commissie) waar ik alle thema's rondom de planning en roosters met het bedrijf bespreek. Wanneer je vliegt is het rooster enorm belangrijk en om mij daar voor collega's in te mogen zetten geeft enorm veel voldoening.
Het belang laten inzien naar aanleiding van jullie signalen
Het rooster is voor ons heel belangrijk, mijn doel is dan ook om dit belang hiervan constant te benadrukken in onze vergaderingen met het bedrijf. Wat ook essentieel is, is dat je sommige impopulaire beslissingen kunt toelichten. Wij willen veel voor ons korps maar helaas is niet alles maakbaar. Wat voor mij belangrijk is, is dat iedereen toegang heeft tot de juiste informatie en weet ik het antwoord niet, weet ik in bijna alle gevallen waar wel de informatie gehaald kan worden. Iets waar ik mij graag ook voor wil inzetten is de roosterdynamiek op Europa en ook het ouderenbeleid mag mijns inziens meer belicht worden. In de Europa werkgroep gaan we samen met P&A brainstormen over hoe wij de parameters anders zouden kunnen instellen zodat daar wellicht ruimere bips uit zouden kunnen komen. Wij als PAC hebben het bedrijf hier ook het belang van kunnen laten inzien naar aanleiding van jullie signalen. Ik blijf mij graag inzetten voor alle belangrijke thema's die op ons afkomen in deze spannende tijden met een "back on track" uitdaging die voor ons ligt. Het bedrijf blijven wijzen op hoe onmisbaar en belangrijk wij als cabinepersoneel zijn voor de KLM. Na mijn eerste termijn in de GC, die is omgevlogen, heb ik ontzettend veel zin om mij gedurende de volgende termijn weer in te zetten voor het korps en FNV Cabine.